RUFUS-TØFFAST I LANGVEIEN


Det er den verste dagen i en hunde eiers liv, at døden er et tema.
Vi har våre kjæledyr kun til låns.
Mine tanker går i dag til Rufus- en vilter kar, bosatt i Langveien
sammen
med Ida, Allan og Ellen. Rufus leker i dag i hundehimmelen
sammen med de
andre tre-Brutus, Sandy og Chico.
Alle 4 er i dag begravet i Persløkka.
På sin daglige kveldstur, kom Rufus innom hotellet for å se etter tante:)
Rufus er opprinnelig svensk og kommer fra Fengersfors.
Født 8 september 2000.
Rufus var en Ruhåret Fox Terrier, og vi
minnes han med glede.
Grunnet sykdom tok familien farvel med han i dag.

Til Ida: Jeg vet hvor vondt du har det, men det kommer
bedre dager etter dette.
Vi velger å tro han hærjer rundt med de andre 3,
og har det morro.
Vi velger å tro at det finnes en himmel for bare hunder,
det gjør sorgen enklere.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den vondeste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv. Det ble en søvnløs natt i natt,men det blir vel bedre. Glad jeg har en super ex svigers familie. Ellen

Grethe sa...

Det skjønner jeg godt, tanken på å skilles fra sine søte små, er forferdelig. Hjelper lite at alle sier det var nok det beste, en vil jo så gjerne at dyrene lever evig og fyller dagene våre med sprell og fantestreker. Men naturen går sin gang, og den skal en ikke klusse med. Jeg angrer veldig på at jeg lot dyrlegen operere Chico når det gikk mot slutten for mange år tilbake, jeg gjorde den siste uken hans til et mareritt, men jeg hadde vel et håp-dumt av meg.

Unknown sa...

Hadde jeg vært Gud så skulle jeg latt dyrene leve evig. Det er veldig trist når er bestevenn på fire ben forlater oss, men det er jo bare slik det er. Det er sikkert en grunn for dette, men det får vi ikke vite før vi selv forlater jorden.

Chico og Rufus har det kjempegodt i hundeparadis de. Og er alltid med oss i våre hjerter.